CYY03575

Skolens indsatsområder

Indsatsområder på RG for skoleåret 2025/26

Helskoleindsatsområde

I dette skoleår arbejder det pædagogiske personale med GAI (Generativ Kunstig Intelligens). 

Udbredelsen af GAI påvirker RG´s virke som uddannelsesinstitution og udfordrer gængse undervisnings- og bedømmelsesformer. Dette kræver en omtænkning af læringsprocesserne og didaktikken i klasserummet på flere niveauer.

Uanset om det opfattes som en positiv eller en negativ påvirkning, er det noget som både den enkelte underviser og Rødovre Gymnasium som institution skal forholde sig aktivt til. Ved at fokusere på GAI i skoleåret 25/26, kan den enkelte lærer og institutionen forholde sig proaktivt til både positive og negative påvirkninger fra GAI. Samtidig understøtter indsatsområdet RG’s strategiske arbejde, hvor det er besluttet, at der skal “udvikles koncepter for Rødovre Gymnasiums arbejde med digital dannelse i undervisningen, herunder brugen af AI og digitale medier (RG´s strategi).

Indsatsområdet opdeles i tre problemstillinger: A, B1 og B2, hvor A er obligatorisk for alle, og enten B1 eller B2 skal vælges af den enkelte lærer.

A) Hvordan skabes valide bedømmelsesgrundlag i lyset af GAI. Det drejer sig både om den mundtlige og skriftlige bedømmelse. Alle skal undersøge, udvikle og afprøve forskellige muligheder.Forum: Udgangspunktet for drøftelserne og udviklingen vil være i faggrupperne.

B1) Hvordan kan man bruge GAI i sit eget arbejde som lærer, f.eks til at generere arbejdsark, forløbsplaner, sekvensering eller som opslagsværk.Forum: Sparringsgrupper à 2-5 personer, evt. med udgangspunkt i faggrupperne (kan dog også være andre konstellationer).

B2) Hvordan kan man bruge GAI i undervisningen på en læringsfremmende måde, og hvordan undgår vi at eleverne bruger GAI læringshæmmende. Forum: Her vil studieretningsteamet være et oplagt udgangspunkt for sparingsgrupper.

 

CYY02394

Bliv elev

Vi tilbyder et dynamisk studie- og ungdomsmiljø med en stribe frivillige eftermiddagsaktiviteter, der gør det muligt at dyrke dine interesser.

Læs mere